Навчальна мета курсу «Всесвітня історія» полягає у вивченні та інтерпретації історичних фактів та суспільних явищ різних країн, регіонів та цивілізацій, аналізу спільних рис та відмінностей у їх історичному розвитку, з'ясуванні матеріальних та інтелектуальних досягнень та можливостей людства у минулому, набуття студентами знань про історію і сучасність провідних народів світу, в першу чергу європейських, а також умінь застосовувати знання на практиці.

          Головним завданням дисципліни є:

  • визначення понятійного апарату, принципів та методів дослідження історії, аналіз особливостей розвитку світового історичного процесу;
  • викладання та аналіз історичних подій минулого і сьогодення у контексті особливостей та характерних рис розвитку державно-політичних і конфесійно-культурних систем народів і країн;
  • відображення історичного досвіду державотворення, мислення і способу дій державних діячів, політиків, широкого загалу людей;
  • формування у студентів власного погляду на ті чи інші події та явища новітньої історії;
  • виховання засобами історії, сучасного громадянина України, який поважає народи інших країн, толерантно ставитися до людей іншої раси, іншої мови, іншого віросповідання, їхніх думок, поглядів, переконань.

          У студента мають бути сформовані такі предметні компетентності:

Хронологічні

  • вміння орієнтуватися в історичному часі;
  • вміння розглядати суспільні явища в розвитку та в конкретно-історичних умовах певного часу;
  • здатність співвідносити історичні події, явища з періодами, орієнтуватися в науковій періодизації історії;
  • готовність використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу.

 Просторові:

  • вміння орієнтуватися в історичному просторі;
  • здатність співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними умовами;
  • готовність користуючись картою, пояснювати причини і наслідки історичних подій, процесів вітчизняної та всесвітньої історії, основні тенденції розвитку міжнародних відносин; характеризувати, історичний процес та його регіональні особливості.

Інформаційні:

  • вміння працювати з джерелами історичної інформації:
  • здатність користуватися довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації;
  • здатність систематизувати історичну інформацію, складаючи таблиці, схеми, різні типи планів;
  • готовність самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел;
  • здатність виявляти різні точки зору, визнавати і сприймати таку різноманітність;
  • готовність критично аналізувати, порівнювати та оцінювати історичні джерела, виявляти тенденційну інформацію й пояснювати її необ’єктивність.

Аксіологічні:

  • вміння формулювати оцінки і версії історичного руху й розвитку;
  • готовність порівнювати й оцінювати факти та діяльність історичних осіб з позиції загальнолюдських та національних цінностей, визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії;
  • здатність виявляти інтереси, потреби, протиріччя в позиціях соціальних груп і окремих осіб та їх роль в історичному процесі, тенденції і напрями історичного розвитку;
  • готовність оцінювати різні версії й думки про минулі історичні події, визнаючи можливість необ’єктивності окремих джерел.